Lista produktów producenta: Barwy Zdrowia

Gryka przez wiele wieków gościła na staropolskich stołach, będąc podstawą diety Polaków. Stare powiedzenie mówi, że Polska to kraina gryką i miodem płynąca : ) Za sprawą gryki Polski chłop był na schwał, a szlachta i wojsko pogoniło Turków, tatarów, Szwedów i innych cudzoziemców na polskie ziemie dybających ... Teraz w pełni świadomi mocy zawartych w gryce - możemy znów nabierać krzepy spożywając zdrową kaszę gryczaną. kasza gryczana prażona zawiera duże ilości błonnika, białka i potasu oraz kwasu foliowego. Dlatego jest tak wskazana w diecie dla przyszłych mam. To produkt który zajął szczególne miejsce na polskich stołach. Pomaga w dbaniu o zdrowy styl życia w szczególności o ekologiczny sposób odżywiania. Kasza gryczana jest wspaniałym źródłem miedzi, cynku witaminy B1 i PP oraz magnezu, fosforu, tiaminy, manganu, przeciwutleniaczy. Dlatego tak ważne jest regularne spożywanie kaszy, która  wzmacnia naczynia krwionośne, poprawia przemianę materii, działa przeciwnowotworowo. Kasza gryczana jest bogata w związki przeciwutleniające, będące  w postaci flawonoidów, w tym najwięcej rutyny. Flawonoidy działają leczniczo lub zapobiegająco przeciwko niektórym schorzeniom. Ich zadaniem jest wychwytwanie wolnych rodników. Mają działanie zapobiegawcze przeciwko nowotworom, miażdżycy, stanom zapalnym, nadciśnieniu oraz zapobiegają kruchości naczyń krwionośnych i układu krążenia. Dzięki swoim właściwościom obniżają ryzyko wystąpienia nadciśnienia i chorób układu krążenia. Gryka posiada wiele wartościowych aminokwasów. Ich skład jest najlepszy spośród wszystkich zbóż. Sprawiają że białko gryki zapewniają organizmowi dużą wartość żywieniową i są lepiej przyswajalne niż białko nasion roślin strączkowych. Stało się to powodem dla którego gryka jest tak często spożywana i ceniona przez wegetarian. Szczególnie w kaszy gryczanej są doceniane aminokwasy egzogenne, czyli takie aminokwasy, których organizm ludzki sam nie jest w stanie wytworzyć. Kasza gryczana najlepiej smakuje ze wszystkim :) Jest pyszna jako główny, bazowy składnik potraw. Robi oszałamiające wrażenie w roli farszu. Zdobywa szczyty popularności w plackach, racuchach, zapiekankach, kotletach i pasztetach, zarówno tych wegetariańskich jak i zwierzęcych. Potrzebujesz czegoś na słodko? Dodaj kaszę gryczaną do muffinek, ciasta czekoladowego lub ciasteczek.

6,00 zł
W magazynie

W dawnych czasach marynka jęczmienia panowała w szkockich i angielskich kuchniach. Dzisiejsza różnorodność pieczonych dań i potraw z nią w kompozycji, którą możemy dziś cieszyć się przy naszych stołach. Z własnym chlebem do wypieku, mieszanie mąki jęczmiennej, od 10 do 15 procent, wzbogaca smak pszenicy lub żyta chlebem w zakwas i daje prawdziwy domowy smak.Mąka jęczmienna ma mniejszą zawartość glutenu niż mąka pszenna. Jest bogaty w beta-kwas, beta-karoten i witaminy z grupy B.

6,50 zł
W magazynie

Właściwości siemienia lnianego • siemię lniane jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego, który poprawia perystaltykę jelit i daje uczucie sytości, wspomaga odchudzanie i pozwala na długotrwałe utrzymanie efektów diety, • zawarte w nim lignany mają działanie powlekające, osłaniające, zmiękczające i przeczyszczające, • polecane jest zwłaszcza w chorobie wrzodowej, • siemię lniane jest też bardzo pomocne w zapaleniu oskrzeli, kaszlu, pomaga w chorobach skórnych, leczeniu oparzeń i odmrożeń, • można je stosować na trudno gojące się rany, w wysuszeniu skóry, przy skłonnościach do łuszczenia i pękania naskórka, • siemię lniane jest również bardzo bogate w wartościowe składniki: witamina E cynk kwas tłuszczowy omega-3 fitosteryny flawonoidy fitoestrogeny Fitoestrogeny blokują receptory estrogenowe, co prowadzi do zmniejszenia podatności na nowotwory takie jak rak piersi, macicy czy prostaty. Dodatkowo fitoestrogeny w pewnym stopniu mogą przeciwdziałać niektórym niekorzystnym dolegliwościom zwiazanym z menopuzą.Witamina E, jest skutecznym przeciwutleniaczem, a więc chroni komórki organizmu przed szkodliwym wpływem wolnych rodników. Ponadto występując razem z kwasem tłuszczowym omega-3, oraz flawonoidami, wywiera ochronny wpływ na serce, przeciwdziała zaćmie, miażdżycy, udarowi mózgu, pomaga też obniżyć wysokie ciśnienie krwi. Propozycja podania: 2 łyżeczki siemienia lnianego zalać szklanką wody i gotować kilka minut na małym ogniu, często mieszając. Następnie przetrzeć przez sito. Siemię lniane doskonale nadaje jako dodatek do chleba lub innych wypieków. Uprażone na suchej patelni siemię lniane jest wspaniałą posypką do kanapek, musli, deserów. Zalecana dzienna dawka siemienia lnianego to 2 - 3 łyżeczki.

5,00 zł
W magazynie
Pokazuje 1 - 3 z 3 produktów

Newsletter

Serwis korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.